Fit tematy
Czy fitness odchudza? Poznaj prawdę

fitnessMimo, że ćwiczysz to i tak nie widzisz takich efektów jakbyś chciał? To co się dzieje? Jeśli uważasz, że im bardziej się zmęczysz tym szybciej schudniesz to jesteś w dużym błędzie. Najskuteczniejszym do spalania tłuszczu będzie wysiłek długotrwały i umiarkowany. Jeśli podejmuje się ćwiczeń na maksa możliwości to szybko będziemy się męczyć i taki wysiłek do spalania tłuszczu będzie za krótki. W związku z tym w czasie treningu najlepiej pilnować tętna. Gdy będzie się kontrolować uderzenia serca na minutę może się okazać, że tkanka tłuszczowa będzie się doskonale spalać. Jeśli chcemy określić jakie tętno do spalania tłuszczu jest dla nas najlepsze musimy określić HR i poziom tego elementu. Można to zrobić, gdy będzie się wykorzystywać prosty wzór 220-wiek = maksymalny HR. Gdy chcemy, by nasz organizm spalał jak najwięcej tłuszczu to tętno trzeba ustawić w czasie ćwiczeń na poziomie około 65-75% maksymalnego HR. Jest to taka sytuacja, w której można rozmawiać, ale będziemy czuć, że się lekko męczymy. Jeśli chcesz wyszczuplić nogi to nie będzie najlepszym trening na stepperze.

Często step i stepper to dwa urządzenia, które są mylone. Zajęcia, które wykorzystują stopień, a więc tak zwany step nie będą wpływać na obwód łydek i ud. Natomiast przy użyciu steppera będzie to wyglądać inaczej. W takim urządzeniu robi się ćwiczenia, które będą imitować wchodzenie po schodach. Dlatego takie ćwiczenia są dość intensywne i mogą wpływać na zmęczenie. Gdy będziemy na nim intensywnie ćwiczyć może się okazać, że będzie się zwiększać a nie zmniejszać obwód nóg, ponieważ uda się rozbudować mięśnie. Badania WHO pokazują, że najlepiej ćwiczyć codziennie. Takie systematyczne ćwiczenia rzeczywiście będą w stanie dać nam lepszą kondycję i sprawią, że nasz wygląd będzie lepszy i będziemy się lepiej czuli. Zanim rozpoczniemy treningi trzeba sobie określić ile mamy czasu i warto sobie nakreślić odpowiedni długofalowy plan. Pamiętajmy, że takie ćwiczenia trzy racy w tygodniu ale trwające dłuższy okres czasu przyniosą lepsze efekty niż codzienne zrywy przez miesiąc. Żeby w ogóle pojawiły się efekty najlepiej ćwiczyć przynajmniej 6 tygodni. Zanim rozpoczniemy ćwiczenia najlepiej porozmawiać z trenerem, który podpowie jaki program ćwiczeń najlepiej wybrać.

Zobacz również
Fit tematy

Duże zainteresowanie siłownią nie stanowi zaskoczenia, na całym świecie promuje się bowiem zdrowy tryb życia zachęcając do aktywności fizycznej. Czy jednak wszystkie osoby odwiedzające...