Pozycjonowanie stron internetowych to nie koszt a inwestycja

agencja seo
korzyści z pozycjonowania

Korzyści z pozycjonowania stron internetowych

Firmy z branży SEO zapewniają swoich potencjalnych klientów o licznych korzyściach, jakie niesie ze sobą skuteczne pozycjonowanie stron www. Oferta praktycznie każdej agencji koncentruje się na takich aspektach jak poprawa sprzedaży czy wzrost popularności przedsiębiorstwa. Czy marki inwestujące w optymalizację swoich serwisów rzeczywiście mogą cieszyć się tak spektakularnymi efektami? I czy gdyby tak nie było, wartość nakładów na promocję w wynikach wyszukiwania faktycznie rosłaby z tak wyraźną dynamiką? Sprawdź!

Dlaczego warto pozycjonować stronę www?

Istnieje wiele powodów, dla których warto postawić na pozycjonowanie strony jako jedną z głównych form promocji marki online. Skala korzyści rzeczywiście jest szeroka, przy czym nie ograniczają się one jedynie do zysków materialnych. Równie istotne, a często znacznie ważniejsze, są atuty wizerunkowe, jakie daje markom wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania.

Większy ruch w serwisie

Im lepsza widoczność serwisu w Google, tym większa liczba odwiedzin – praktyka pokazuje, że strony z top 10 wyników wyszukiwania „zgarniają” niemal cały ruch organiczny. Oznacza to, że jeśli witryna znajduje się na samym dole pierwszej strony rankingu lub na kolejnych podstronach, liczba odwiedzających użytkowników jest znikoma.

Dotarcie do nowych klientów

Jak nietrudno się domyślić, zwiększony ruch na stronie to szansa na zdobycie wielu nowych klientów, realnie zainteresowanych ofertą danej marki. Zainteresowanie to wyrażane jest zapytaniami wpisywanymi w wyszukiwarkę, odpowiadającymi frazom, na które pozycjonowany jest dany serwis www.

Wzrost sprzedaży

Większa liczba klientów to oczywiście wzrost współczynnika konwersji i w konsekwencji – lepsza sprzedaż towarów i usług. To zdecydowanie najbardziej realna korzyść pozycjonowania, które – skutecznie prowadzone – może wygenerować wzrost sprzedaży nawet o 1000 i więcej procent.

Silniejsza pozycja na rynku

Odpowiednia widoczność w Google połączona z poprawą wyników sprzedażowych pozwalają firmom umacniać pozycję na rynku. Pozycjonowanie to obecnie jeden z kluczowych czynników umożliwiających zbudowanie przewagi nad konkurencją.

Zwiększanie świadomości marki wśród klientów

Jednocześnie, awans na topowe miejsce w wynikach wyszukiwania pozwala większemu gronu odbiorców poznać markę oraz jej ofertę. Rośnie także poziom zaufania do firmy, gdyż dla wielu konsumentów wysoka pozycja w Google stanowi synonim profesjonalizmu oraz biznesowej atrakcyjności przedsiębiorstwa.

Pozycjonowanie firmy daje przewagę!

Powyższe korzyści to jedynie niektóre z wielu powodów, dla których warto skorzystać z oferty skutecznego pozycjonowania strony www. Trzeba również dodać, że kampanie SEO mają charakter skalowalny, a efektywność poszczególnych działań jest łatwa do oceny. Nie może więc dziwić, że budżety firm na optymalizację serwisów internetowych oraz pozostałe działania z zakresu e-marketingu z roku na rok rosną z coraz większą dynamiką.

Źródła: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/
https://www.grupa-tense.pl/blog/pagerank-google-co-to-jest-i-jak-dziala/