Według najnowszych danych już ponad 4,5 miliarda osób na całym świecie aktywnie korzysta z internetu. Jeszcze kilka lat temu podstawowym narzędziem do komunikacji online był komputer stacjonarny, ewentualnie laptop. Technologiczna rewolucja, jaka dzieje się na naszych oczach, powoduje, że coraz więcej użytkowników łączy się ze światem nie za pomocą urządzeń desktopowych, ale technologii mobilnych. Za zmieniającymi się trendami podąża również pozycjonowanie stron na Google, coraz częściej skupione wokół optymalizacji witryn pod kątem urządzeń mobilnych.
Jak podaje najnowszy raport Digital 2020, opublikowany przez serwis WeAreSocial, online jest już ponad 60% całej populacji globu. Jednocześnie aż 5,2 miliarda osób na świecie korzysta z telefonów komórkowych, a blisko 4 mld to użytkownicy mediów społecznościowych. Średni czas korzystania z sieci na świecie to natomiast blisko 7 godzin na dobę. Wrażenie robi jednak nie tylko sam czas korzystania z internetu, ale to, że ponad 50% z niego spędzamy, używając urządzeń mobilnych. Zamknięcie potężnych mocy obliczeniowych oraz wydajnych parametrów w kilku calowej obudowie tabletu lub telefonu sprawia, że coraz częściej to właśnie smartfon zastępuje komputer w kwestii pracy, nauki, robienia zakupów czy rozrywki.
Powyższe dane jednoznacznie wskazują kierunek, w którym zmierza internet, a więc również pozycjonowanie i optymalizacja stron na Google. Obecnie mobilnego marketingu nie da się już pominąć, tworząc strategię promocyjną marki, produktu, idei lub usługi. Doskonale zdają sobie z tego sprawę nie tylko specjaliści pracujący w agencjach SEO, ale również twórcy najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki internetowej, z której w Polsce korzysta ponad 97% internautów.
Od kilku lat Google modyfikuje swoje algorytmy w sposób uwzględniający potrzeby i preferencje, ale także wygodę i skuteczność pozyskiwania informacji przez użytkowników mobilnych. Najlepszym przykładem jest zapowiadane wdrożenie Mobile First Index – zmiany w sposobie indeksowania stron, zakładającej, że podstawowym botem badającym zawartość serwisu jest ten, który analizuje wersję mobilną serwisu. W dłuższej perspektywie oznacza to, że właściciele witryn, którzy nie postawią na optymalizację i pozycjonowanie mobilne, będą musieli liczyć się z utratą wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Planując pozycjonowanie stron na Google z uwzględnieniem wymogów dla urządzeń mobilnych, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Najważniejsze jest stworzenie responsywnej dla smartfonów czy tabletów strony internetowej. Powinna ona prawidłowo wyświetlać się nie tylko na komputerach.
Kolejnym atutem dobrze zoptymalizowanej strony mobilnej jest użyteczność. Należy zadbać o to, by zarówno treści, jak i wszystkie kluczowe funkcjonalności były łatwo dostępne z poziomu telefonu. Wersja mobilna powinna być równocześnie odpowiednio „lekka”, co umożliwi jej szybkie wczytywanie. Warto już dziś wdrożyć te wytyczne, a najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie optymalizacji witryny pod urządzenia mobilne ekspertom z doświadczonej agencji SEO.
Źródła: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/
https://www.grupa-tense.pl/blog/seo-playbook-naucz-sie-pozycjonowania-od-ekspertow/