Pozycjonowanie stron internetowych to nie koszt a inwestycja

agencja seo
pozycjonowanie stron

Co to jest pozycjonowanie?

Przedsiębiorcy, którzy chcą docierać z ofertą do szerokiego grona użytkowników sieci, powinni skupić się przede wszystkim na budowie odpowiedniej widoczności swoich serwisów w wynikach wyszukiwania. Podstawowym narzędziem, które to umożliwia, jest pozycjonowanie stron w internecie. Czym dokładnie jest SEO i dlaczego promując firmę online, nie można pozwolić sobie na pomijanie działań optymalizacyjnych? Zobacz!

Co składa się na pozycjonowanie stron w internecie?

Poprzez pozycjonowanie serwisu określa się proces prowadzący do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Obecność domeny w top 10 rankingu Google przekłada się na szereg korzyści finansowych i wizerunkowych po stronie przedsiębiorstwa. Na usługi SEO składa się bardzo wiele powiązanych ze sobą działań, których skala za każdym razem zależy od indywidualnie definiowanych celów biznesowych przedsiębiorstwa. Mimo spersonalizowanego charakteru kampanii podstawowe czynności przy pozycjonowaniu firm są wspólne dla wielu różnych strategii i obejmują m.in.:

audyt strony internetowej,

analizę i wybór słów kluczowych i optymalizację techniczną serwisu,

worzenie unikalnej, nasyconej frazami treści, 

linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, 

analitykę oraz optymalizowanie efektów, 

doradztwo i wsparcie klienta. 

SEO on-site i off-site

Ze względu na specyfikę prowadzonych działań, pozycjonowanie stron w internecie składa się z dwóch głównych kategorii: on-site oraz off-site. SEO on-site obejmuje wszystkie czynności związane z optymalizacją samej witryny, poprawą jej funkcjonalności, oraz nasyceniem frazami. Z kolei do działań off-site zalicza się głównie link-building oraz publikowanie artykułów sponsorowanych, czyli promocję serwisu na zewnątrz.

Pozycjonowanie firm – najpopularniejsze strategie

Decydując się na inwestycję w SEO, należy przede wszystkim określić cele, w których osiągnięciu ma pomóc kampania. Niewielka działalność z małego miasta, zajmująca się sprzedażą produktów wśród klientów z najbliższej okolicy, powinna postawić na lokalne pozycjonowanie firmy. Ta sama strategia nie będzie z pewnością odpowiednia dla marek rywalizujących o klienta na rynku ogólnopolskim, gdzie konkurencja jest znacznie większa. Natomiast w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego szczególny nacisk należy położyć na techniczną optymalizację poszczególnych podstron oraz poprawę funkcjonalności serwisu, prowadzącą do zwiększenia współczynnika konwersji.

Wybór pomiędzy pozycjonowaniem lokalnym, ogólnopolskim, zagranicznym czy strategiami dedykowanymi danym biznesom, to bezsprzecznie jedna z najważniejszych zalet działań SEO, których skalę można dowolnie modyfikować, w zależności od zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa.

pozycjonowanie stron

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?

Wielowymiarowe korzyści z pozycjonowania firmy każą postrzegać SEO nie jako kolejny koszt po stronie wydatków przedsiębiorstwa, a raczej jako inwestycję. Włożone w kampanię środki mogą zapewnić spektakularny efekt w postaci nawet kilkuset proc. wzrostu sprzedaży, co potwierdzają efekty kampanii prowadzonych przez czołowe agencje SEO. Rentowność inwestycji w pozycjonowanie firm w internecie można precyzyjnie weryfikować, korzystając z zaawansowanych narzędzi analitycznych. Wszystko to powoduje, że promocja w wyszukiwarce internetowej realnie się opłaca.

Źródła: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/
https://www.grupa-tense.pl/blog/jak-sprawdzic-pozycje-strony-w-wyszukiwarce-google/